본문 바로가기
이메일 구독 스크랩 | 번역

[뉴스구독번역][SBUX 스타벅스] 211013 스타벅스와 넷플릭스가 새로운 소셜 콘텐츠 시리즈를 공동 제작

2021. 10. 14.
320x100

거두절미 결론:


스타벅스에서 커피를 마시며
책과 스크린을 넘나드는 작품에 대해 얘기하는

'But Have You Read the Book?'란 신규 소셜콘텐츠를 제작할 것.

 

 

Starbucks and Netflix team up on new social content series

‘But Have You Read the Book?’ will dive into the process of literature leaping from page to screen.

stories.starbucks.com

 


320x100

 

 

 

스타벅스와 넷플릭스가 새로운 소셜 콘텐츠 시리즈를 공동 제작

 

'But Have You Read the Book?'는 문학이 책과 스크린을 넘나드는 과정을 설명할 것이다.

 

스타벅스와 넷플릭스는 그들이 가장 좋아하는 새로운 책, 영화, 시리즈에 대해 먼저 들을 수 있는 독특한 클럽인 넷플릭스 북 클럽과 관련된 배타적인 관계의 일부로 새로운 소셜 콘텐츠 시리즈를 발표했다.


영화나 텔레비전 각색에 대해 논의할 때, 종종 묻는 첫 번째 질문은 '하지만 그 책을 읽어본 적이 있는가?'이다. 이것이 스타벅스와 넷플릭스의 새로운 월간 소셜 콘텐츠 시리즈인 'But Have You Read the Book'의 숨은 영감이다. 이 시리즈는 책이 어떻게 페이지에서 화면으로 옮겨지는지에 대한 내면을 공유하게 될 것이다. 시리즈 진행자로서, 에미상 3회 수상자이자 인기 시리즈 각색작인 오렌지 이즈 더 뉴 블랙 우조 아두바는 스타벅스에서 커피 한 잔을 마시며 출연진, 창작자, 작가들과 그 과정에 대해 이야기를 나눌 것이다.


"커피는 우리를 사랑하는 사람들, 친구들, 그리고 심지어 낯선 사람들과의 공유된 경험을 위해 함께 모이고 스타벅스는 사람들이 문학과 오락에 대해 서로 대화를 나눌 수 있는 공동체를 수년간 구축해 왔습니다,"라고 스타벅스 CMO 브래디 브루어는 말했다. "우리가 넷플릭스와 'But Have You Read the Book'을 위해 맺은 새로운 관계는 고객들이 어디에 있든 간에 이러한 대화를 제3의 장소에서 고객들에게 전달할 수 있는 흥미로운 방법입니다."


각 에피소드는 미국 전역의 다양한 스타벅스 매장에서 진행되며, 우조와 손님들은 이야기를 더 깊이 파고들 것이고 청중들이 비하인드 콘텐츠, 대화, 그리고 토론 가이드를 통해 다른 사람들과 유사한 대화를 하도록 격려할 것이다. 주제는 그들을 작품에 끌어들인 것에서부터, 그들이 줄거리와 어떻게 관련되어 있는지, 시청자들과 독자들이 이야기에서 어떤 메시지를 얻어갔으면 하는지에 이르기까지 다양할 것이다.

넷플릭스 CMO 보조마 세인트존은 "브리저톤, To All the Boys and Sweet Magnolias부터 퀸즈 갬빗, Unorthodox, Virgin River, 그리고 물론 Orange Is the New Black까지 넷플릭스는 책을 스크린에 생생하게 보여주고 열정적인 독자와 팬들과 대화하는 것을 좋아한다"고 말했다. "우리는 스타벅스와 협력하게 되어 기쁘고, 믿을 수 없는 우조 아두바가 우리의 인기 있는 책들과 우리가 사랑하는 시리즈와 영화의 집필, 개발, 캐스팅, 창작에 무엇이 들어가는지에 대해 토론할 수 있게 되어 기쁩니다."


넷플릭스 북클럽의 이달 첫 번째 선정작은 넬라 라센의 할렘 르네상스 시대 소설 패싱이다. 모든 사람들은 책을 읽고, 11월 10일 넷플릭스에서 영화를 보고, 11월 16일 넷플릭스 유튜브 채널과 넷플릭스 미국 페이스북 채널에서 생방송될 'But Have Read the Book'의 첫 회를 시청하도록 초대 받는다.


모두 북클럽에 참여하시려면 NetflixBookClub.com을 방문하셔서 최신 도서 선정에 대해 더 자세히 알아보고, "But Have You Read the Book?" 방송일자에 달력을 표시하고, 비하인드 콘텐츠와 토론 가이드를 찾으시면 됩니다.

 

 

 


320x100

 

이하는 원문

Starbucks and Netflix team up on new social content series

 

‘But Have You Read the Book?’ will dive into the process of literature leaping from page to screen

Today, Starbucks and Netflix announced a new social content series as part of an exclusive relationship associated with the Netflix Book Club, a one-of-a-kind club for literary and entertainment lovers to hear about their new favorite books, films and series adaptations first.

When discussing a film or television adaptation, the first question often asked is, ‘but have you read the book?’ That’s the inspiration behind Starbucks and Netflix new monthly social content series – ‘But Have You Read the Book?’ – which will share an inside look at how a book is brought from page to screen. As the series host, three-time Emmy Award winner and star of the hit series adaptation Orange Is the New Black Uzo Aduba will have conversations about the process with cast, creators and authors over a cup of coffee at Starbucks.

“Coffee brings us together for a shared experience with loved ones, friends, and even strangers, and Starbucks has built a community over the years for people to have conversations with one another about literature and entertainment,” said Starbucks CMO Brady Brewer. “The new relationship we’ve formed with Netflix for ‘But Have You Read the Book?’ is an exciting way to bring these conversations from the third place to our customers, wherever they are.”

Each episode takes place at various Starbucks locations around the U.S., and Uzo and guests will dig deeper into the stories and encourage audiences to create a similar dialogue with others through behind-the-scenes content, conversations and discussion guides. Topics will range from what drew them into the work, to how they relate to the storyline, to what message they hope viewers and readers take away from the story.

“From Bridgerton, To All the Boys and Sweet Magnolias to Queen’s Gambit, Unorthodox, Virgin River and of course Orange Is the New Black, Netflix loves bringing books to life on screen and creating conversation with passionate readers and fans,” said Netflix CMO Bozoma Saint John. “We’re thrilled to partner with Starbucks and excited that the incredible Uzo Aduba will be our host to discuss favorite books and what goes into the writing, developing, casting and creating of our beloved series and films.”

Netflix Book Club’s first pick of the month is Nella Larsen’s Harlem Renaissance-era novel Passing. All are invited to read the book, watch the film on Netflix on November 10, and tune in for the first episode of ‘But Have You Read the Book?’ on November 16, which will live on the Still Watching Netflix YouTube Channel and the Netflix US Facebook channel.

All are encouraged to participate in the book club by visiting NetflixBookClub.com to learn more about the current book selection, mark their calendars for the “But Have You Read the Book?” air date, and find behind-the-scenes content and discussion guides.

300x250

댓글